[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_row _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_post_nav show_prev=”off” _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” sticky_enabled=”0″][/et_pb_post_nav][et_pb_post_title meta=”off” featured_image=”off” _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][/et_pb_post_title][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” custom_margin=”78px|||||” global_colors_info=”{}”]

Działamy już ponad 10 lat i wiemy, że komunikacja jest ważna – w tym celu spisaliśmy powtarzające się pytania o nasze muzeum i odpowiedzieliśmy na każde z nich po krótce. Oczywiście nie da się wszystkiego opisać w kilku słowach, ani wychwycić każdej zagwozdki, więc jeśli nadal coś dla Ciebie jest niejasne – śmiało, kontaktuj się z nami mailowo. warsztaty@muzeummydla.pl

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_image src=”https://muzeummydla.pl/wp-content/uploads/2023/08/Muzeum-Mydla-Projekt-Mydlo-Za-Jeden-Usmiech-Charytatywnie-Za-Darmo1.jpg” title_text=”Muzeum-Mydla-Projekt-Mydlo-Za-Jeden-Usmiech-Charytatywnie-Za-Darmo1″ _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” border_radii=”on|20px|20px|20px|20px” global_colors_info=”{}”][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

1. Czy to jest „TO” Muzeum?

Zacznijmy troszkę z humorem, często wchodzicie na ulicę Długą 13 w Bydgoszczy i zadajcie bardzo filozoficzne pytanie. Z pewnością turystyczny charakter Bydgoszczy staje się coraz bardziej zauważalny. Jednak na tle wszystkich, fantastycznych (choć klasycznych w swojej działalności) muzeów, nasze nadal bardzo się wyróżnia. Jesteśmy z tego powodu bardzo dumni, więc potwierdzamy – tak, to „TO” muzeum 😉

A jeśli jesteście ciekawi naszej historii, zapraszamy do zakładki o muzeum.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

2. Jak mogę wejść z Bydgoską Kartą Turysty?

W przypadku zakupu Bydgoskiej Karty Turysty, jeśli planowana jest wycieczka do Muzeum Mydła i Historii Brudu, należy jak najszybciej zadzwonić pod numer: 52 515 70 15 i w rozmowie z pracownikiem muzeum, po wybraniu daty i godziny zwiedzania, podać swoje imię i nazwisko. W ten sposób przygotujemy specjalną rezerwację. Przed rozpoczęciem wizyty należy podejść do kasy po odbiór darmowego biletu. Wstęp na sale ekspozycyjną bez takiego biletu będzie niemożliwe.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

3. Czy mogę zwiedzać muzeum samodzielnie, bez przewodnika?

Aktualnie, Muzeum Mydła i Historii Brudu, zwiedza się wyłącznie z przewodnikiem. Wizyta składa się z dwóch części, warsztatów mydlanych i opowieści przewodnika.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

4. Jak długo trwa zwiedzanie?

Wizyta w naszym Muzeum trwa od 45 do 50 minut.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

5. Czy zawsze robi się mydło?

Warsztaty są integralną częścią wizyty.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

6. Czy mogę wziąć udział tylko w warsztatach/przyjść tylko na oprowadzanie?

Bilet wstępu obejmuje zarówno warsztaty jak i zwiedzanie z przewodnikiem. Nie ma więc możliwości zakupu biletu wyłącznie na jedną z powyższych części. Jedynie w przypadku gdy grupa zorganizowana spóźnia się więcej niż 15 minut, jedna z części pokazu zostaje ukrócona, lub pominięta.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

7. Czy macie otwarte w niedziele/poniedziałek?

Jako że Muzeum Mydła i Historii Brudu jest Muzeum zdecydowanie Oryginalnym, w odróżnieniu od innych muzeów, jesteśmy otwarci każdego dnia, od 10:00 do 18:00, z wyjątkiem 1.01, Niedzieli Wielkanocnej, 25 i 26.12.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

8. Jakie są godziny otwarcia muzeum?

Jesteśmy otwarci każdego dnia, od 10:00 do 18:00, z wyjątkiem 1.01, Niedzieli Wielkanocnej, 25 i 26.12.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

9. Czy muszę wcześniej kupić bilet?

Pytanie pułapka – oczywiście nie ma takiego musu, jednak wcześniejszy zakup biletu na wybrany przez Was termin i godzinę zapewnia miejsce na dane zwiedzanie. Muzeum Mydła i Historii Brudu w Bydgoszczy to miejsce całkiem oblegane, jeśli zostawicie kupno biletu na ostatnią chwilę, może ich po prostu zabraknąć.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

10. Gdzie mogę kupić bilet do muzeum mydła?

Bilety do naszego muzeum można kupić na kilka sposobów – stacjonarnie, bezpośrednio przy kasie muzealnej, lub przez internet na stronie: www.muzeummydla.pl. Zachęcamy to zakupu biletów z wyprzedzeniem, tak aby nie okazało się, że na wybrany przez Was termin, nie ma już miejsc.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

11. Czy mogę zrobić rezerwacje na późniejszy termin?

Z wielu powodów zrezygnowaliśmy już z prowadzenia rezerwacji – w tym momencie turyści jak i grupy zorganizowane zachęcamy do kupna biletu przez stronę internetową, lub w kasie muzeum.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

12. Jakie są dostępne ulgi?

Bilet ulgowy dostępny jest dla osób z ważną: legitymacją szkolną, legitymacją studencką, legitymacją, osobom niepełnosprawnym z ważnym orzeczeniem o niepełnosprawności, seniorom powyżej 65 roku życia oraz osobom objętym Kartą Dużej Rodziny.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

13. Czy dzieci mogą samodzielnie zwiedzać muzeum?

Dzieci i młodzież poniżej 16-tego roku życia może korzystać z atrakcji muzeum wyłącznie pod opieką osoby dorosłej.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

14. Czy mogę zwrócić bilet?

Zgodnie z regulaminem muzeum, zwroty biletów możliwe są wyłącznie z wyprzedzeniem – 7-miu dni w przypadku biletów normalnych i ulgowych; 30-stu dni w przypadku biletów grupowych.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

15. Co mam zrobić, jeśli nie dostałam/em maila z potwierdzeniem zakupu biletów?

Czasem zdarza się że dzwonicie do nas z  problemem, zakupiliście bilety przez stronę internetową, ale nie otrzymaliście ich na maila. Najczęściej jest to jeden z dwóch problemów:

– prawdopodobnie wpisany został błędny adres mailowy podczas zamówienia – w tym przypadku najlepiej poprosić nas w trakcie rozmowy telefonicznej o sprawdzenie adresu mailowego podanego w trakcie rejestracji – jeśli jest błędny, to podeślemy je na już podany, poprawny adres mailowy.

– Opłacanie zamówienia trwało zbyt długo – w takiej sytuacji dostaniesz zwrot środków, a bilety trzeba zakupić ponownie.*

* Płatności w systemie biletowym obsługuje serwis TPay i to z niego otrzymasz zwrot. Jeśli zamówienie było zbyt długo opłacane, to pieniądze nie są na naszym koncie tylko są blokowane przez TPay i to od nich dostaniesz zwrot.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

16. Czy do muzeum można przyjść z dzieckiem? Czy będzie się nudzić?

Oczywiście, że można. Nasze Muzeum bardzo często odwiedzają dzieci. Warto jednak pamiętać o tym, że każde dziecko jest inne i wiele zależy od wieku oraz charakteru dziecka. Najbardziej interesującą dla dzieci częścią z pewnością będą warsztaty mydlane. Natomiast jeśli chodzi o zwiedzanie muzeum z przewodnikiem, dzieciom może być trudno zainteresować się tradycyjnymi muzealnymi eksponatami czy opowieścią przewodnika. W takiej sytuacji polecamy odłączyć się lekko od grupy i przejść przez muzeum samodzielnie, pozwalając dziecku obejrzeć i dotknąć co ciekawsze eksponaty.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

17. Czy macie pieczątkę turystyczną?

Jeśli zbieracie pamiątkowe pieczątki, zapytajcie o nie także u nas, przy ladzie sklepowej – tam Muzealnik przybije wam nasz znak!

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

18. Czy można wejść z lodem, kawą, obiadem?

Zdecydowane nie! Mimo tego, że nasze Muzeum charakteryzuje się znacznie luźniejszą atmosferą niż Muzea Narodowe, nie odstępujemy od zasady, że w żadnym takim miejscu się nie je. Chyba że, jest tam specjalnie wytyczone do tego miejsce – u nas takiego nie ma. Polecamy najpierw zjeść, a potem z pełnym brzuchem i lepszym humorem zwiedzać wszystkie atrakcje.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

19. Czy w muzeum jest dostępna toaleta?

Możemy się poszczyć nawet kilkoma rodzajami toalet w naszym muzeum – oczywiście jeśli chodzi o taką faktycznie użytkową, to też ona się znajdzie. Jednak ze względu na to, że jest przy Sali ekspozycyjnej, na której na ogół trwa zwiedzanie, dostęp do niej jest ograniczony i dlatego zazwyczaj proponujemy korzystanie z niej dopiero po wejściu na warsztaty (unikając w ten sposób przeszkadzania aktualnej grupie zwiedzających).

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

20. Czy w muzeum można sobie robić zdjęcia?

Jak najbardziej! Cieszymy się, kiedy podoba Wam się nasze muzeum. Jeśli planujecie pochwalić się wizytą u nas na swoich kanałach społecznościowych, zachęcamy do oznaczania Muzeum Mydła i Historii Brudu na Instagramie czy Facebooku. Prosimy jednak nie nagrywać dźwięku ani obrazu – przykładamy dużą wagę do tego, żeby każdy mógł doświadczyć muzeum na własne uszy i oczy 😉

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

21. Czy można organizować urodziny lub inne prywatne wydarzenia w muzeum?

Uwielbiamy organizować imprezy tematyczne! Urodzinki w naszym muzeum organizujemy niemalże od początku działalności (czyli przeszło 10 lat!) i stanowią dla nas całkiem ważną część. Głównie organizujemy je dla dzieci, mamy świetnych animatorów, którzy wymyślili trzy bazowe ścieżki tematyczne, pełne zabaw i warsztatów! Wyróżniamy się tym, że każda wizyta pozwala na zrobienie czegoś samodzielnie, a najlepiej jeszcze, czegoś do kąpieli. Więcej o nich przeczytasz tutaj. Jednak zdarzało się, ze organizowaliśmy chociażby wieczory panieńskie. Muzeum to świetne miejsce, żeby rozpocząć zabawę. Oprowadzanie w takiej sytuacji przybiera nieco inną, mniej grzeczną formę, ukazując więcej, absurdów związanych z utrzymywaniem higieny, czy kosmetykami. Nie zabraknie także tych bardziej pikantnych szczegółów.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

22. Czy można kupić voucher na zwiedzanie?

Jak najbardziej, można u nas zakupić voucher na zwiedzanie. Aktualnie są dwie możliwości zdobycia takiego vouchera:

1. Stacjonarnie – kupujemy w kasie naszego muzeum, na miejscu nie musicie jeszcze wskazywać daty wizyty.

2. Przez internet – mailowo. Po wysłaniu prośby o wystawienie vouchera wysyłamy dane do przelewu i odpowiadamy z wystawionym voucherem i fakturą w formacie .pdf. Tutaj również nie określacie daty wizyty. Jest to świetna propozycja na prezent.

Nie honorujemy jednak wymiany niezrealizowanego biletu na voucher. 

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

Staramy się na bieżąco wyjaśniać wszelkie wątpliwości, żeby nie tylko zwiedzanie naszego muzeum dla każdego było przyjemnością, ale także cała droga, którą dokonujecie żeby znaleźć się w tym miejscu. Jeśli z kolei potrzebujecie informacji jak do nas dojechać, lub gdzie zaprakować, znajdziecie je w zakładce wskazówki.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]