Kodeks Postępowania Dostawców
Muzeum Mydła Sp. z o.o. sp. k.
Wstęp
Niniejszy Kodeks Postępowania Dostawców jest wyrazem naszego zaangażowania w odpowiedzialne i zrównoważone prowadzenie działalności. Kodeks ten stanowi zbiór minimalnych wymagań wobec dostawców towarów i usług w zakresie postępowania zgodnego z wartościami naszej firmy oraz zasadami odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju.
Cel i zakres
Kodeks określa standardy, które dostawcy są zobowiązani przestrzegać, obejmując wszystkich dostawców towarów i usług, niezależnie od ich położenia geograficznego.
Oczekiwane Standardy Postępowania Dostawców
1. Bezpieczeństwo pracy i ochrona zdrowia: Dostawcy są zobowiązani do zapewnienia bezpiecznego i zdrowego środowiska pracy, zgodnego z przepisami BHP oraz ochrony danych osobowych i prywatności pracowników i klientów.
2. Prawa człowieka i prawo pracy: Dostawcy obligują się przestrzegać obowiązujących przepisów prawa krajowego i międzynarodowego dotyczących praw człowieka i prawa pracy, w tym zakazu pracy przymusowej i pracy dzieci.
3. Społeczności lokalne: Dostawcy są zobowiązani do działania w najlepszym interesie społeczności lokalnych, z poszanowaniem ich praw. Dostawcy zobowiązują się dążyć do współpracy z lokalnymi dostawcami, wspierając rozwój lokalnych przedsiębiorstw i minimalizując negatywny wpływ na środowisko.
4. Ochrona środowiska: Dostawcy zobowiązują się dążyć do minimalizacji swojego wpływu na środowisko, w tym redukcji emisji gazów cieplarnianych, zrównoważonego zarządzania zasobami oraz efektywnego gospodarowania odpadami. Działalność dostawców powinna być prowadzona z poszanowaniem środowiska i zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dostawcy podejmują działania na rzecz ochrony środowiska (np. stosowanie zrównoważonych praktyk produkcyjnych, minimalizacji zużycia zasobów naturalnych, promowanie recyklingu i ponownego wykorzystania materiałów)
5. Etyka w działalności biznesowej: Dostawcy zobowiązują się przestrzegać najwyższych standardów etycznych, szanować godność człowieka oraz przestrzegać zasad uczciwej konkurencji i przeciwdziałania korupcji.
6. Społeczna odpowiedzialność dostawców: Dostawcy podejmują działania na rzecz społecznej odpowiedzialności, (np. wspierania inicjatyw społecznych, edukacyjnych i charytatywnych itp.), które przyczyniają się do poprawy jakości życia w społecznościach, w których działają.
Weryfikacja i monitorowanie
Dostawcy są zobowiązani do transparentności w swojej działalności i odpowiedzialności za swój łańcuch dostaw. Zachęcamy dostawców do wyznaczania celów i podejmowania działań redukcyjnych w zakresie śladu węglowego i emisji gazów cieplarnianych.
Współpraca z dostawcami
Dążymy do budowania partnerskich relacji z dostawcami, opartych na wzajemnym zaufaniu, przejrzystości i poszanowaniu. Oczekujemy, że dostawcy będą stosować zasady zrównoważonego rozwoju gospodarczego, środowiskowego i społecznego, przestrzegając praw człowieka i stosując najwyższe standardy etyki w swojej działalności biznesowej.